• Fra:

    Til:

FAQ

 

Hvad er Skiveportalen?

Skiveportalen er en eventkalender, som giver kultur- og fritidslivet mulighed for at synliggøre deres arrangementer overfor borgere og gæster i Skive Kommune.

Hvem ejer Skiveportalen?

Skiveportalen drives i et samarbejde mellem Skive Folkeblad under Mediehusene Midtjylland og Skive Kommune.

Hvordan tilføjer jeg arrangementer i kalenderen?

Skiveportalen.dk trækker sin arrangements-kalender fra “Pindle”. Derfor skal du som arrangør indtaste dine arrangementer i Pindles system. Herefter bliver dine arrangementer synlige på Skiveportalen.dk, i Pindle-app’en, samt i Visit Skive-app’en.

Koster det noget, at tilføje arrangementer i kalenderen?

Nej. Det er ganske gratis for alle.

Kan alle arrangementer være med?

Ikke alle, nej. For at komme på Skiveportalen skal dit event / arrangement:

  • være offentligt tilgængeligt
  • have et endeligt sluttidspunkt
  • byde på en oplevelse indenfor kultur og/eller fritid. Eksempelvis koncerter, foredrag, teater, historie, litteratur, idræt og sport, udstillinger, udflugter osv.

Eksempler på events / arrangementer, som ikke vil blive optaget i kalenderen:

  • Generalforsamlinger
  • Almindelige gudstjenester
  • Almindelige møder i foreninger, idrætsklubber, institutioner m.m.
  • Lukkede arrangementer som ikke er tilgængelige for offentligheden
  • Tilbud om varer, udsalg, tjenesteydelser og lignende er ikke arrangementer, og vil ikke blive godkendt.

Hvor kan jeg få hjælp?

Har du problemer med at oprette dine events / arrangementer, kan du skrive til misk@skivekommune.dk

Skulle du opleve problemer med websitet www.skiveportalen.dk, kan du skrive til support@skivefolkeblad.dk

Skulle du opleve tekniske problemer med app’en, kan du skrive til info@pindle.dk

Så vil vi hjælpe dig så hurtigt som muligt.

 

Kom hurtigt i gang

Gå til admin.pindle.dk og opret en brugerprofil. Bemærk, at en arrangør – f.eks. en forening – kun må optræde på én brugerkonto i Pindle. Derfor skal I, hvis I er flere fra samme sted, som skal kunne oprette arrangementer, bruge en fælles profil på Pindle med en fælles e-mailadresse og et fælles kodeord.

Fortæl om dig som arrangør: Når du har oprettet en bruger, skal du dernæst oprette en ”Arrangør”, eks. dig, din forening el. organisation. Dette er vigtigt, da borgerne kan følge din “Arrangør” i app’en og få direkte besked, når I afholder nye spændende arrangementer.

Tilføj dine arrangementer: Herefter er du klar til at oprette arrangementer. Alle arrangementer, du opretter, bliver tilknyttet din “Arrangør”-profil. Du kan finde en skriftlig vejledning til at oprette arrangementer her.

Læs også vejledningen for arrangører